Очікувані результати функціонування індустріального парку
Загальні ефекти від створення індустріального парку «МАРАМУРЕШ»:
-
розвиток індустріального та логістичного потенціалу регіону;
-
активізація інноваційної діяльності;
-
реалізація потенціалу BPO, SSC;
-
зростання обсягу інвестицій у регіон;
-
збільшення податкових надходжень та платежів до бюджету та державних цільових фондів;
-
створення нових робочих місць, в тому числі для висококваліфікованих кадрів;
-
підвищення рівня доходів у регіоні.
Виходячи із здійсненного аналізу світового досвіду та тенденцій із розміщення в Україні трудомістких виробництв запланованих в індустріальному парку «Марамуреш» галузей, ініціатор та керуюча компанія ІП здатна залучити у вигляді інвестицій до 15 млн. дол. США та створити до 60 робочих місць на 1 га території.
Орієнтовні капіталовкладення в реалізацію облаштування інфраструктури індустріального парку складатимуть - 352,00 млн. грн. Загальний розмір капіталовкладення в будівництво об’єктів індустріального парку складатимуть орієнтовно - 2 474 579 380 грн. Загальна сума інвестицій у розвиток даного проекту складатиме - 2 827 195 540 грн.
Приклади країн, в яких функціонують індустріальні парки свідчать про те, що рівень заробітних плат працівників підприємств-резидентів парків є вищим за середній рівень в регіоні. Приміром, різниця між середньою заробітною платнею підприємств індустріальних парків сусідньої країни більш ніж в 2 рази перевищує середній рівень по регіону.
Таким чином, припускається, що середня заробітна плата в індустріальному парку «МАРАМУРЕШ» складатиме близько 15 000,00 гривень на одного працівника. При цьому закладаємо щорічне зростання заробітної плати в обсязі не менше 5%.
Фінансові результати діяльності індустріального парку
Виходячи з досвіду закордонних індустріальних парків, обсяг продукції, реалізованої підприємствами-учасниками, може становитиме до 3 млн. дол. США на 1 га території. Таким чином загальний обсяг реалізованої продукції на етапі повного освоєння приміщень індустріального парку може становитиме 99 млн. дол. США на рік. Беручи до уваги той факт, що в межах індустріального парку буде забезпечена висококласна виробнича інфраструктура, відповідно в ініціатора є підстави вважати, що учасниками парку будуть іноземні компанії з експорт-орієнтованим продуктом, тому і часка експортної виручки в загальному обсязі реалізованої продукції планується не менше 20-30%.
Функціонування індустріальних парків стимулює надходження коштів у вигляді податків та зборів до державного та місцевих бюджетів.
До основних податкових надходжень від діяльності суб’єктів господарювання на території індустріального парку належать:
-
податок на прибуток;
-
податок на доходи фізичних осіб;
-
єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
-
податок на додану вартість;
-
податок на землю;
-
військовий збір.
Податок на прибуток
Прогнозування обсягу надходжень до бюджету податку на прибуток учасників індустріального парку не проводиться у зв’язку з неможливістю коректного визначення цього показника на даному етапі та в умовах здійснення інвестиційної діяльності. Також беручи до уваги ті економічні стимули, які вже є визначеними Законом України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні» та ті ініціативи, які розглядаються законопроектами, щодо змін до Закону України „Про індустріальні парки“, передбачають податкові канікули в частині податку на прибуток.
Податок на доходи фізичних осіб
Податок з доходів фізичних осіб (працівників господарюючих суб’єктів індустріального парку) приймаємо за ставкою 18%, розрахункова щомісячна сума податку на доходи фізичних осіб, сплачувана працівником, становитиме 2,70 тис. грн. (15 тис. грн. х 18%). Відповідно, річний обсяг надходжень з податку на доходи фізичних осіб становитиме 64,80 млн.грн.
Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інші збори
Згідно Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» від 24.12.2015 р. № 909-VIII для підприємств становить 22% від загального фонду заробітної плати, також із заробітної плати найманих працівників стягується військовий збір в розмірі 1,5%. Очікувана сума річних надходжень до Пенсійного фонду та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, які будуть сплачені у вигляді єдиного соціального внеску підприємствами за умови фіксованої заробітної плати та того, що розмір заробітної плати на жодного працівника не перевищуватиме максимальний розміру нарахування ЄСВ, та військового збору становитиме 84,75 млн.грн.
Прогнозування обсягу надходжень до бюджету податку на додану вартість учасників індустріального парку не проводиться у зв’язку з неможливістю коректного визначення цього показника на даному етапі, оскільки не відомо чи учасники будуть займатися зовнішньоекономічною діяльністю, чи вони будуть працювати в режимі переробки, який рівень доданої вартості матиме їх діяльність. Також за умов якщо учасники зможуть скористатися тими економічними стимулами, які вже є визначеними Законом України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні», тоді й матимуть місце канікули в частині податку на додану вартість.
Для розрахунку суми сплати податку на землю використовується поточна ставка податку на земельні ділянки, відповідно до Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи“, керуючись Податковим кодексом України, відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні“ міська рада ухвалила встановити на території Закарпатський області ставку земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.
Залучення суб’єктів малого та середнього підприємництва
Зважаючи на світовий досвід, можна стверджувати, що основою ринкових економік західних країн є малий та середній бізнес, економіка України тут не виключенням. Враховуючи вищезазначене, ініціатор та управляюча компанія індустріального парку намагатиметься максимально сприяти представникам малого та середнього підприємництва в їх розміщенні на території індустріального парку, що включає:
-
допомога в пошуку місцевих бізнес-партнерів та фінансуванні;
-
супутні сервіси для учасників індустріального парку (в т.ч. - клінінг, кейтерінг, транспортування і т.д.).
Створення робочих місць на підприємствах, розміщених в індустріальному парку, сприятиме збільшенню купівельної спроможності населення міста, а отже сприятиме збільшенню продажів товарів повсякденного побуту, HoReCa та H&B, що пропонуються, як правило, фізичними особами підприємцями.
Таким чином, можна стверджувати, що діяльність індустріального парку сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу.